Ai încercat mai toate dietele, ți-ai schimbat stilul de viață, ai testat tot felul de pilule și de
suplimente nutritive și…degraba? E posibil ca hormonii să-ți joace feste. Iată planul perfect pentru
a-ți pune metabolismul în mișcare!
Ca să știi exact ce ai de făcut pentru a pierde garantat surplusul de kilograme, verifică trăsăturile
fiecărei probleme hormonale și bifează-le pe cele care simți că te caracterizează. O majoritate te
încadrează într-unul dintre profilurile hormonale și indică pașii de urmat pentru dieta perfectă.

1. Hormonul fericit e absent?
Când nivelul serotoninei e scăzut, te poți confrunta cu următoarele probleme:
– ți-e greu să duci totul la bun sfârșit și amâni ce ai de făcut
– simți nevoia de a consuma energizante, te simți epuizată, agitată
– ai probleme cu somnul
– ești nerăbdătoare, nervoasă, ai stări contradictorii
– nu ai ambiția de a urma o dietă, resimți lipsa dulciurilor
– simți nevoia de a mânca ceva dulce, mai ales în a doua jumătate a zilei, spre seară
Dacă te încadrezi aici, dulciurile sunt acelea care îți transformă visul taliei de viespe în coșmar. Ca
să poți pierde kilogramele în plus, trebuie să adopți un regim alimentar strict, cu mese la ore fixe,
care să păcălească creierul să producă serotonină.

2. Organismul opune rezistență insulinei?
Când pancreasul secretă suficientă insulină, dar organismul o ignoră, depunerea grăsimilor se face
pe îndelete. Iată ce se întâmplă în cazul rezistenței la insulină:
– eviți legumele și fructele, și preferi preparatele consistente (produsele de patiserie, pizza,
plăcinte etc.)
– ți-e lene să faci sport sau mișcare
– te îngrași în special în regiunea abdomenului și a stomacului
– în familia ta, femeile au tendința de a se îngrășa mai mult după menopauză
– ai în familie membri cu diabet de tip II
– te îngrași rapid, în special, din cauza lipsei de mișcare
Dacă faci parte din această categorie, reglează secreția de insulină. Va trebui să te împrietenești cu
zaharurile care se absorb lent în organism și care mențin nivelul insulinei constant (orezul, pâinea
integrală, cartofii, pastele integrale).

3. Prea mult stres?
Cortizolul, supranumit și hormonul stresului, este secretat de către glandele suprarenale. Un exces
de cortizol în organism se manifestă astfel:
– orice proiect pe termen lung, precum o dietă sau un regim alimentar, te deprimă
– simți nevoia să mănânci pentru a te calma sau pentru a te simți bine
– te simți obosită, când te trezești din somn, dimineața
– trăiești totul la intensitate maximă, nu te odihnești suficient
– simți nevoia să ronțăi câte ceva pe tot parcursul zilei
Când nu mai ai control asupra poftei de mâncare și aparții acestei categorii, trebuie să faci ceva ca
să ții foamea în frâu. Regimul tău alimentar va avea nevoie de ingrediente precum gustările
sănătoase, legumele și fructele proaspete, alimente bogate în vitamine, minerale, aminoacizi și
oligoelemente.