Se anunță o vară caniculară, în care glandele noastre sudoripare vor avea o activitate intensă.
Pentru ca transpirația să nu-ți creeze probleme, iată câteva metode naturale prin care poate fi
ținută sub control.

Transpirația este o reacție normală a organismului, prin care are loc termoreglarea, menținerea
constantă a temperaturii corpului și eliminarea de toxine. Așadar, cantitatea de transpirație este
direct proporțională cu nivelul temperaturii mediului exterior. Însă glandele sudoripare pot fi
stimulate și din alte cauze, care nu țin de căldura de afară sau de efortul fizic depus: stres,
alimentație, obezitate, anumite tratamente medicamentoase sau boli. În plus, se pare că și factorul
genetic are o influență în ceea ce privește cantitatea de transpirație produsă, din acest motiv unele
persoane transpirând mai mult decât altele.
Cum poți evita transpirația excesivă
Într-o zi toridă, în care organismul face față cu greu temperaturilor de afară, o persoană poate pierde
prin transpirație până la 7-8 l de lichid. În aceste condiții, reacția organismului este absolut normală.
Cu toate astea, există riscul deshidratării, iar prin transpirație se va elimina, în afara toxinelor, și o
cantitate mare de săruri minerale. De aceea, este de dorit evitarea transpirației abundente. În acest
sens sunt recomandate:
– Maceratul obținut din păpădie (50g), cătină(100g), soc(40g), ghimbir(20g), cimbru(50g),
gențiană(30g). Se amestecă bine plantele și se pun la păstrare într-o pungă de hârtie. Se pun
4 linguri de plante la un litru de apă plată și se lasă la macerat la temperatura camerei, de
seara până a doua zi dimineața(circa 8 ore). Se strecoară și se bea porționat de-a lungul zilei.
– Infuzia de salvie, obținută din o lingură de plantă la 250 ml de apă clocotită. Se bea de 4 ori
pe zi câte o cană.
– Băi locale sau generale cu decoct de frunze de nuc. Se pun 100 g de frunze uscate la 2 l de
apă și se fierb 15 minute. Decoctul obținut se toarnă în cada cu apă caldă și se fac băi de
circa 20 de minute.
– Băi generale sau locale cu ulei de levănțică, de aproximativ 20 de minute.
– Frecții cu suc de lămâie. După dușul de seară, se frecționează axilele, palmele, tălpile cu un
tampon de vată îmbibat cu suc proaspăt de lămâie sau cu oțet de mere.
– Băi ale picioarelor cu infuzie de coada-calului și de frunze de nuc. Se pun câte 50 g din cele
două plante în 2 l de apă clocotită, se acoperă vasul și se lasă la infuzat circa 15 minute.
Infuzia obținută se toarnă într-un lighean cu 2 l apă și se țin picioarele circa 20 de minute
– Tincturi de isop, salvie, rozmarin sau uleiuri de arbore de ceai ori de laur, cu care se șterg
axilele, palmele, tălpile și zona încheieturilor.
Alte trucuri ca să transpiri mai puțin: – îmbracă-te în haine lejere, deschise la culoare, din fibre
naturale (bumbac sau in).
– evită ciorapii și încălțămintea din materiale sintetice. În schimb, poartă încălțăminte lejeră,
care permite aerisirea.
– pulverizează apă cu bicarbonat de sodiu sau presară pudră de talc în încălțăminte.