Excluderea totală a dulciurilor din dietă nu este cea mai indicată metodă de a scăpa de
kilogramele în plus. De aceea, nutriționiștii au întocmit o listă cu dulciurile dare sunt permise, din
când în când, în timpul unei cure de slăbire.

Cremă de banane cu fructe
Un alt desert recomandat de nutriționiști este crema de banane cu fructe. Pentru prepararea ei ai
nevoie de un albuș de ou, o banană mare, 300 de grame de fructe proaspete (piersici, pere, ananas,
kiwi), o lingură de zeamă de lămâie și o linguriță de zahăr pudră. Albușul se bate spumă, se adaugă
banana mărunțită, zeama de lămâie și zahărul pudră. Se mixează bine compoziția. Într-o cupă se
așează fructele și se toarnă crema. Se servește rece. O porție din acest desert are 82 kcal, susțin
nutriționiștii, nu are grăsime și nici colesterol.

Fructele uscate
S-a constatat că fructele uscate sunt extrem de sățioase, dar și bogate în substanțe nutritive. De
aceea, și ele au fost introduse de către specialiști în lista dulciurilor care pot fi consumate o dată pe
zi. Astfel, prunele uscate, caisele, stafidele, ananasul, bananele și multe altele pot forma un desert
delicios, după masa de prânz.
Potrivit specialăștilor, fructele ar fi singurele alimente dulci permise într-o dietă. Totuși, aceștia nu
exclud nici varianta altor dulciuri, având în vedere faptul că organismul are nevoie de toate
alimentele pentru a funcționa la parametri normali.

Prăjiturile făcute în casă
În ceea ce privește prăjiturile, nutriționiștii nu susțin excluderea totală a lor din lista alimentelor
permise. Acestea pot fi consumate, atâta timp cât sunt preparate în casă și atâta timp cât sunt
respectate anumite porții (o felie de prăjitură o dată pe săptămână). Iată ce trebuie să respecți atunci
când te apuci de prepararea prăjiturilor.
– Trebuie să folosești numai ingrediente proaspete și de bună calitate.
– Toate ingredientele care intră în compoziția unei prăjituri trebuie să aibă aceeași
temperatură.
– Niciun preparat copt nu trebuie dat la rece decât după ce a ajuns la temperatura camerei,
astfel aburii din interiorul lui se condensează și aluatul devine cleios.

Iaurtul cu fructe
Iaurtul este un aliment ce aduce o mulțime de beneficii sănătății organismului. Așa se face că
nutriționiștii recomandă consumul unui iart pe zi, în special celor care urmează o dietă. Acesta
reglează digestia și, totodată, oferă o senzație de sațietate pe o perioadă îndelungată de timp. În
cazul în care nu îți place iaurtul simplu, poți încerca unul cu fructe. Numai că nutriționiștii atrag
atenția asupra acestor tipuri de iaurturi. Ele nu sunt chiar atât de sănătoase (pot conține coloranți și
adaos de zahăr), motiv pentru care e recomandat să le prepari acasă. Cumpără-ți un iaurt simplu, de
preferat mai consistent, în care să adaugi bucăți de fructe proaspete.

Salatele de fructe
După cum bine știți, fructele sunt extrem de benefice pentru sănătatea ta. Majoritatea sunt sărace în
calorii și în grăsimi și nu au colesterol, au un efect tonic asupra organismului datorită numeroaselor
vitamine și minerale și au un conținut de peste 80% apă. Iată de ce nutriționiștii le recomandă
tuturor persoanelor, indiferent dacă sunt sau nu la dietă. Așadar, nu lăsa să treacă o zi fără să
consumi un bol cu salată de fructe. De ce salată de fructe și nu fructe simple? Răspunsul vine tot din
partea specialiștilor, care susțin că salatele sunt mai sățioase și, de asemenea, conțin mai multe
tipuri de fructe, deci mai multe vitamine și minerale la un loc. De asemenea, nu uita că fructele
trebuie să fie proaspete.

Cremă de banane cu brânză de vaci
Combinația de banane cu brânză de vaci s-a dovedit a fi un desert rapid de preparat, ușor, savuros și
plin de vitamine. El poate fi consumat și ca fel principal de mâncare, în cazul în care ești la dietă,
deoarece este destul de sățios. Ai nevoie de cinci linguri de brânză de vaci degresată, o linguriță
zeamă de lămâie, două linguri de miere, două banane și o lingură de stafide. Pisează bananele cu o
furculiță și amestecă-le cu brânza, mierea și zeama de lămâie. La sfârșit adaugă și stafidele.

Ciocolata neagră
O tabletă de ciocolată neagră pe zi taie pofta de mâncare, susțin specialiștii în nutriție. Fiind bogată
în antioxidanți și în acizi grași sănătoși, ciocolata neagră are un efect neurostimulator, antidepresiv
și cardioprotector. Tot nutriționiștii susțin că o ciocolată neagră de calitate ar trebui să conțină
minimum 70% cacao și nicidecum înlocuitori de unt de cacao.