Ești însărcinată? O veste minunată! Asta nu înseamnă însă că vei deveni brusc inactivă. Este foarte important, chiar primordial să te menții în formă în această perioadă practicând o activitate sportivă mai blândă. Dacă nu ești sportivă, sarcina nu este cea mai bună perioadă pentru a începe să depui efort fizic… Orice ar fi, totul depinde de sportul pe care dorești să îl practici, de starea ta de sănătate și de modul în care practici activitatea.

Ce sport poți practica? Pentru o femeie care a știut să își mențină forma fizică pe perioada celor 9 luni de sarcină, momentul nașterii va fi foarte ușor și se va derula în cele mai bune condiții.

În primul trimestru de sarcină, poți practica aproape toate tipurile de sporturi. Totul ține de cât de prudentă și de înțeleaptă ești în ceea ce faci. Dacă nu ești obișnuită să faci sport, optează pentru o activitate foarte blândă cum ar fi mersul pe jos sau înotul.

Dacă ești o adevărată sportivă, îți poți continua activitatea, rămânând foarte prudentă. Trebuie să știi care îți sunt limitele fizice.

Ce sport poți practica în perioada sarciniiPentru a practica o activitate fizică, trebuie să te asiguri de următoarele condiții:

–          activitatea nu este periculoasă;
–          nu este violentă;
–          riscurile de cădere sunt nule;
–          medicul și-a dat acordul.

Lista sporturilor recomandate pe perioada sarcinii.

În al doilea și al treilea trimestru de sarcină trebuie să fii cât mai prudentă și să optezi pentru o activitate blândă.

Mersul pe jos. Iată activitatea ideală pentru femeia însărcinată. Un sport accesibil tuturor și care oferă numeroase beneficii. Îl poți practica pe toată perioada sarcinii fără probleme. Acesta va favoriza circulația sanguină – care este cel mai adesea perturbată în perioada sarcinii și este foarte bun pentru inimă, dar și pentru spirit.

Înotul. Este o activitate fizică perfectă pentru femeia însărcinată care conferă o stare de bine profundă și de relaxare perfectă. În plus, înotul este o activitate care mărește capacitățile cardiace ale celei care îl practică fără să provoace dureri articulare.

Gimnastica blândă. Pentru a te întreține în formă pe tine și mușchii tăi, gimnastica blândă reprezintă o activitate ideală. Încălzește-te înainte și nu uita că ești însărcinată. Nu îți supraestima capacitățile.

Golful. Poți practica și golful dar din păcate burtica va ajunge să te jeneze.

Aquagym. Este o activitate extrem de benefică pentru femeile însărcinate deoarece acestea pot efectua mișcări de respirație și de mers în apă.

Câteva sfaturi de urmat. Preocuparea ta numărul 1 trebuie să fie bebelușul. Prudență maximă deoarece nu trebuie să slăbești ci să te menții în formă.

–          Sportul trebuie să fie o plăcere și nu o suferință;
–          Evită orice tip de mișcare mai bruscă;
–          Evită solicitarea articulațiilor, a ligamentelor, care sunt mult mai fragile în perioada sarcinii.
–          Bea cât mai multă apă.
–          Consumă înainte de a depune efort alimente de tipul feculenților, alimentația trebuie să fie cât mai sănătoasă compusă din fructe, legume și carne.
–          Odihnește-te cât mai mult și evită să îți supraestimezi capacitățile.