Cui pe cui se scoate, spune o vorbă. Pe cât este de amară fierea, pe atât de amare sunt și
medicamentele care te fac bine după o criză biliară. Dar, pe lângă calmante, ține cont și de
alimentele care ajută fierea bolnavă.

După masă copioasă, bila trebuie să lupte cu grăsimile. Când nu mai face față, ea te avertizează cu
dureri violente sub coaste, însoțite de greață și vărsături. Acestea sunt simptomele bilei leneșe sau
bolnave, care are nevoie în egală măsură de tratament și de un regim alimentar adecvat. Pietrele
care se formează în vezica biliară și care provoacă dureri puternice sunt, de fapt, depuneri de
colesterol și săruri. O dietă cât mai săracă în grăsimi va ajuta fierea și ficatul să funcționeze bine, iar
colesterolul va fi ținut sub control. Consumă cât mai multe lichide, legume și fructe proaspete, carne
slabă de pui, de curcan sau de pește și lactate degresate.

Când ai nevoie de regim?
Regimul alimentar este indicat cu preponderență în bolile de fiere precum dischinezia biliară, litiaza
biliară, colecista cronică sau cea acută. Chiar dacă ții regum pentru o perioadă determinată, ar fi
bine să reduci porțiile de mâncăruri grase și de viitor. Mănâncă puțin și des și ai grijă să alegi
alimentele care combat colesterolul.

Lintea apără colecistul
Rudă bună cu fasolea, lintea se găsește în orice anotimp. Mineralele pe care le conține ajută la
eliminearea colesterolului și furnizează energie organismului. Studiile din ultima vreme au arătat că
femeile care consumă frecvent linte sunt mai puțin predispuse la boli de ficat și de fiere. Această
legumă este interzisă doar dacă ai probleme cu rinichii.

Semințe…cu măsură
Nucile, alunele de pădure și migdalele nu fac niciun rău ficatului și bilei, dacă sunt consumate în
porții mici. Este adevărat că sunt bogate în grăsimi, dar sunt substanțe grase benefice pentru
organism, care anulează grăsimile rele din carne și lactate. Specialiștii recomandă să combinăm
nucile sau alunele cu pâine, brânzeturi și fructe. Alte semințe bune pentru fiere sunt cele de in, care
au un conținut foarte ridicat de acizi grași omega 3 și ajută la reducerea colesterolului din sânge.

Ce mănânci cu porții mici
Fie că suferi sau nu de o boală de fiere, ar fi bine să înlocuiești ciorbele grase cu supe din carne
slabă sau ciorbe de legume. Consumă cât mai puține tocănițe cu ceapă prăjită, tocături, prăjeli,
mezeluri grase și salate cu maioneză. Smântâna, untul, ciocolata sau sucurile acidulate sunt și ele pe
lista alimentelor periculoase pentru fiere, dacă sunt consumate în cantități prea mari.

Acizii grași din pește
Cel puțin de două ori pe săptămână, ar trebui să mănânci pește. Somonul, heringul și macroul sunt
peștii cei mai buni în cazul în care ai probleme cu fierea. Acești pești au un conținut ridicat de acizi
grași omega 3, cu rol important în reducerea grăsimilor din sânge.

Băuturi bune
O ceașcă de cafea slabă, în fiecare zi, previne apariția clculilor biliari. Ține minte, însă, că numai
cafeaua la ibric are acest efect, ușor îndulcită și fără adaos de frișcă sau lapte condensat. La fel de
bune sunt și vinul sau berea, consumate cu măsură, câte un pahar odată la două-trei zile.

Fructele și vitamina C
Vitamina din lămâi este bine cunoscută pentru rolul ei important în susținerea sistemului imunitar.
În plus, ea este foarte eficientă și în combaterea grăsimilor. Previne formarea nisipului și a pietrelor
la fiere și la rinichi. Citrice și în mod special grepfruitul sunt recomandate în dietele bolnavilor de
fiere.
Dintre legume, ardeiul gras roșu este o sursă importantă de vitamina C, urmat de varză, broccoli și
roșii.